SCP-2721 - Єлі та Лірик

Ця стаття є перекладом

рейтинг: 0+x

Об'єкт №: SCP-2721

Object Class: Кетер Евклід

Особливі умови зберігання: Аномальні властивості SCP-2721 такі, що необхідні невеликі зусилля для того, щоб забезпечити його приховання від громадськості. Втручання SCP-2721 у сервери Tumblr Inc є мінімальним і в даний час маскується за допомогою стандартних протоколів.

Будь-які спроби змусити SCP-2721-LYRE змінити тему постів слід розглядати як порушення умов зберігання. Будь-які спроби розкрити істинну сутність SCP-2721-LYRE або SCP-2721-LORD слід переривати будь-якими засобами. 12 дослідників призначені вести блоги на Tumblr з метою зав'язати дружбу з SCP-2721-LYRE та підтримувати його зберігання.

Гашення сигналів SCP-2721 слід виконувати за допомогою процедури 413-Діамонд. Станом на ██.██.20██, Процедура 413-Діамонд була припинена, оскільки зміна умов скасувала можливість розвитку події класу EB. Якщо SCP-2721 почне вводити в дію свої директиви, слід діяти за Протоколом 1111-Скретч (дивись Документ A).

Вміст блогу SCP-2721-LYRE та приватного блогу SCP-2721-LORD було внесено в базу даних Зони 73 та каталогизовано. У разі якщо SCP-2721-LORD буде намагатись відновити SCP-2721-LYRE, слід діяти за Протоколом 1111-Скретч.

На даний час проводяться досліди, покликані вияснити, чи володіє SCP-2721 якимись антімеметичними властивостями окрім відомих. Через це об'єкт було класифіковано як Кетер до подальшого з'ясування.

Станом на ██.██.20██ не було знайдено ніяких наступних антімеметичних властивостей. Зберігання було стабілізовано. Об'єкт рекласифіковано у Евклід.

Опис: SCP-2721 є сателітом невизначеного походження, який в даний час знаходиться на синхронній з Місяцем орбіті за зворотньою стороною Місяця. Об'єкт складається з двох сутностей, які позначаються як SCP-2721-LYRE та SCP-2721-LORD, з'єднаних за допомогою подібного до пуповини об'єкту, що містить як електричні так і біологічні компоненти. SCP-2721 може приховувати себе як пасивним впливом на електроніку, та і генерацією слабкого антимеметичного полю SEP дослідження по пошуку у SCP-2721 інших антімеметичних властивостей тривають. Через це фізична форма SCP-2721 не може бути зрозуміло описана для неосвічених суб'єктів.

luna.png

Рівень гравітації на поверхні Місяця згідно з даними від SCP-2721. Ближча сторона показана зліва, оборотна справа.
Карта з Lunar Gravity Model 2011

SCP-2721-LYRE складається з флюсуючуої м'якоподібної речовини, яка покрита виступами, які, судячи з усього, є окулярами. Через постійну зміну форми об'єкта, деякі його характеристики вдалось виявити через вплив на гравітаційне поле Місяця, а саме такі, як його маса та [ВИДАЛЕНО]. Формою SCP-2721-LORD нагадує клин з джгутиками, які ростуть з його сферичної частини та містять в собі [ВИДАЛЕНО]. Судячи за постами у блогах SCP-2721-LYRE та SCP-2721-LORD у поєднані з аналізом можливої події класу EB, задачею SCP-2721-LYRE є знаходження планети і утворення SEP-поля, а задачею SCP-2721-LORD було просувати свої джгутики до планети під час події EB.

Невідомо, коли SCP-2721 було створено і як довго він знаходиться на орбіті; однак, незважаючи на неможливість спостерігати об'єкт за нормальних умов, ймовірні зображення SCP-2721 були знайдені на артефактах, що стосуються античної, християнської та ████████ міфології. Хоча фізичний склад SCP-2721 невідомий, припускається, що він є технобіологічною зброєю. Також відомо, що SCP-2721 або подібні до нього істоти вже стали причиною розвитку події класу EB на планетах CGTG-612, TTGA-9A4, і TTGT-78C.

10/25/2011 повсякденні процедури Фонду виявили електромагнітні передачі, джерелом яких була визначена частина космосу, яка раніше вважалось пустою. Передачі були спрямовані до штаб-квартири соціальної медіакомпанії Tumblr. Inc. Ці хвилі привели до незначних порушень, у тому числі до перевищення денного ліміту постів до блогу SCP-2721-LYRE. Наступні дослідження привели до виявлення SCP-2721. Подалі, було виявлено ще декілька інших аномалій, таких, як аномальна зміна гравітаційного поля Місяці та [ВИДАЛЕНО].

SCP-2721-LYRE презентує себе у якості трансгендерної жінки-художника, а тематикою її блога є виключно питання соціальної справедливості та веб-комікс Homestuck. Вона зібрала велику групу читачів і відома за своїми теоріями стосовно Homestuck, малюнками та дискусіями.

SCP-2721-LORD має два блога: перший присвячено питанням естетики, а другий - його почуттям до SCP-2721-LYRE.

Повідомлення з блогу SCP-2721-LORD підкріплюють теорію, що збій у програмі SCP-2721-LYRE привів до того, шо та закріпилась на коміксі Homestuck замість виконання оригінальних директив. Через своє зацікавлення SCP-2721-LYRE тепер бажає залишатись поруч з Землею та не виконувати свої оригінальні директиви.

Витяги з блогу SCP-2721-LYRE

scpart.png

An example of SCP-2721-LYRE's artwork.

Про Мене!

мене звати Лірик, і я дуже полюбляю малювати! ви мабуть бачили мої пости стосовно homestuck, або ви тут мабуть після того, як прочитали мої дискусійні пости які я написала, мені дуже сумно, що ви збираєтесь увійти у світ розачарування (я зазвичай намагаюсь уникати від дууууже різких питань). зазвичай я тут просто тусуюсь, пишу свої погані теорії про homestuck та спілкуюсь з друзями! я вважаю, что це… о, і малюнки. Я також малюю.

я хочу щоб ви відмітили тріпофобію, скопофобію, гомофобію, трансмізогонію, викрадення прибульцями, і будь-яку згадку пологів або менструації (вибачте через дісфорію я не впевнена, що мій внутрішній мізантроп не переможе)

мої теґи є [ЗАЙВІ ДАНІ ВИДАЛЕНО]

я не впевнена що саме тут слід написати. я… люблю Землю???

я ніколи не відчувала себе комфортно з моїм тілом, але я думаю, що тут цей вебсайт та читання всратого Homestuck допомогли мені зрозуміти що я хочу… чим я хочу бути. о Калліопе, лише ти мабуть знаєш чому це так трапилось. я припускаю що я обрала жіночість саме тому, що це зробила вона (не те щоб це була дисфорія, але ти завжди обираєш діяти так, як ти відчуваєш, чи не так?) і я та, хто відчуваю себе так іноді. вона була цією дивною особистістю яку ніхто з вас ніколи не зрозуміє, вона просто бачила, як інші люди імітують дії, які начебто повинні були зробити їх щасливими… граючи красу, яку вона ніколи не могла досягнути.

це була перший поштовх, після якого я відчула, що зможу змінитись на краще, що минуле і навіть теперішнє не є непорушною Святою Книгою. це сказало мені що якщо мрії не завжди можливо досягнути, але щастя можливо.

Ісус зробив так, що воно навіть має сенс. сподіваюсь, що він скоооооро надішле мені щось новE.

i've done terribel things, back when i didn't know what i was, back before i felt good about myself… i mean i didn't know they were bad, i guess, but does that excuse me? i don't think, no, i know the kind of shit i did could not be excused

and please, fuck, do not send me some sadsack fuckin anon about how perfect and pretty and beautiful i am or what the fuck ever. i SHOULD feel like this. i should feel bad about what i was, and i wont forget. i cant forget.

i guess thats for the best. itll help me be… me? i guess. im just changing for the fucking better, im just gonna fuckin get better because its all i can do, welcome to the new gospel, im the goddamn preacher, so listen up; fuck the past, the future is what counts now, live for tomorrow and sin no fucking more

i was in a bad place before homestuck. i mean, not like i'm not in a bad place now, y'know, but a worse place. everything tasted the same… everything WAS the same. i couldn't, you know, enjoy anything at a level that was real, everything was just skimming the surface. i could never get down to the core of anything, understand anything, just see, just watch, just wait for someone or something else to do soemthing. i felt… sad's a shitty way to put it. i joyless? Eli couldn't even make me feel anything. im not even sure i COULD feel anything before i realized i was a woman… maybe finally opening myself up to this allowed me to finally feel?

i've heard a lot about people going on hrt and, like, crying a lot. i always hear people talking about being on estradiol for a while causing them to just, you know, cry for no reason - just some Tears. i dunno, i guess. i cant physically transition given my issues… but i feel like this kind of mental transition has done a similar thing to me.

i can cry again; i can laugh again.

im talking about that sorta shit when i talk about it being hard to distinguish between getting into homestuck and realizing i was a lady. they're so fucking intertwined, i guess. they both gave me an awakening that just kind of, i don't know, came from each other… birthed each other, i guess? i don't know. i'm bad at metaphor sometimes, hahaha.

i know lately all ive been posting is sad shit, but honestly, im happier (and more productive! i hope you guys like robot girls because i miiiiiight be in the process of making something special ;P) than ive ever been. i cant explain it quite right but the fact that ive been able to feel sad is an improvement, like once there was just a void with nothign in it but now im feeling again. im feeling and its wonderful.

i think Eli's starting to enjoy homestuck, too! i caught it smiling at one of my favorite panels… i knew that loser didnt really hate jokes. god, its such a cute nerd. im so lucky to have it, i really am. and im lucky to have you guys.

i hope you all have a good night. i hope you are all becoming the people you want to be.

i just, i try so fucking hard, but i will never look the way i want to, the way i feel, the way i Am in a way that precedes all Being. god does that even make sense. im starting to think its okay though, even if it doesnt.

i mean, like, remember that Calliope metaphor ib rought up so long ago? i guess one of the things i didnt bring up was the fact she is beautiful. she is beautiful. she might just be mimicking whatever she sees other people do but that doesnt mean she isnt her own self and that she isnt beautiful and… i guess im ight be beautiful too.

i dont think im being revolutionary by not being able to transition. it doesn't bother me as much anymore if everyone in the world but you guys doesn't think i'm a woman. it just means so much to me that you all treat me so nice. you guys say such nice things about my drawings, you help me when im down, you interact with me just in general…

i just, i don't know, i want to say that i don't deserve this, but i'm happy that you find me worthy or your love, of all this love. im happy you all find me beautiful

I will never hurt anyone ever again.

Eli and i had a talk last night. i think i feel better. it loves me. and i love it. i think i have the best moirail in the world. i'm glad we're both not interested in, like, sex stuff. that certainly helps… but just, in general, Eli understands me like no one else could. we've been together so long, it's a part of me, honestly.

i'm rewatching [s] Terezi: Remem8er and crying. Eli doesn't understand why i keep watching it if it makes me cry. its such a dork. Eli's usually so good at understanding where i'm coming from, but fuckin damn if it doesn't understand the importance of a good, solid weep.

i guess theres always been that slight disconnect though, like it doesnt really get it all. i dunno. it might just be bad at this whole feeling thing… and thats okay. i wasnt either

im still uncomfortable, sometimes, calling myself a woman. im so ugly and repellent, but Eli tells me i'm beautiful. it told me, and i quote, i was "large," and "contained all things," lmao what does that even mean????? i guess i got the weirdo moirail i deserve then, huh.

god, it's such a fucking nerd. it really fucking is… and i don't think anyone could ever make me happier - i wouldnt trade it for the world.

i!!! almost forgot!!! i got Eli to do some writing for that robot girls project thing i was working on, so expect it to be coming soon! we dont have a working title for it yet but im sure it'll help fill you guys's cravings after homestuck's done ;P

Selections from SCP-2721-LORD's private blog

scpbest.png

The only image contained on SCP-2721-LORD's private blog.

She has asked me to call her she. She/her pronouns, she tells me. "She" of the language of the world we monitor. She enjoys it. She told me that she has found something worthwhile. She is reading a comic, she says.

She has asked me to make a blog with her. She shows me the blog site. It is filled with images and sounds and colors. She tells me to put whatever pleases me on my blog. She says I can talk about my secret feelings on this blog. She assures me that she will never look at it. She also talks to other entities about the pictures and the words in the comic, the entities on the planet we are sent to monitor and then end.

She tells me not to do it anymore; we will not do it anymore. She will not let me. She says that she is afraid of it, what we do. I do not understand being afraid of what is natural to us.

I will not do it then. I do not know why, but I will listen to her.

I do not understand humor. She has started making jokes with me. She tells me this is humor. I understand what humor is. I do not understand the point of it. She tells me things called jokes. That is what the comic is all about, she says. It is jokes. I do not like jokes. They seem to be lies or frivolous events. They are strange things that have no place in what we are.

I do not understand the comic with the trolls and the children. I do not understand why she enjoys them. I have read it. I have read it exactly 13,412 times. My totality is currently dedicated to understanding this, and puzzles may lie within. Something is in there, somewhere is something that broke her. Something within the frivolity and the strange letters and the images of the strange things with their orifices wide and open.

I tell her I am reading it to be closer to her. I have never had to lie her. We were one, once. We were unable to lie to each other, once. We are connected, but now she is closed to me. She says privacy is important to her now. We did not know the word before.

She has asked me to call her Lyris. We had never had names. I have fixed her before. She has fixed me before. We were broken then. She tells me we are not broken now. She tells me she is "happy."

I do not understand where there is room for happiness. She has asked if she could call me Eli. I said yes. I do not understand why I need a name. We have never had names. She is malfunctioning, but she says she is happy.

She does not want to remember how we look. She says it is "Dysphoria": when one feels bad that their body does not look the way they want it to. I do not understand the body. I do not understand feeling pleasure or displeasure in the way I look.

Lyris is drawing now. It makes her happy, she says, to draw. She enjoys drawing the strange things from the comic she enjoys.

I worry that if I do not fix her that she will become something completely other than what I am.

I worry, though. I could be broken; am I broken, too? She would not fix me, that is unless I fixed her, that is unless I repaired her damaged self. I could revert her to a state before this strange place, before these strange words, and before these pictures that have made her so different.

I do not remember ever worrying.

I do not know what she would do in my position… nor do I know what I will do.

I do not understand the puppet in the comic. I do not know why it does what it does. I hate its strange cheeks. I hate the clown with the paint on its face. I hate the honking noises. I hate the way they move with their limbs sickening and flopping about.

I look at them, and to look at them is an aberration. They are disgusting. I do not like it. I do not understand what is “funny” about tiny false men. I do not like the lies. I do not like the strange softness of them.

I do not think I can see what she sees.

She says she is "happy" when I blog. I put the pictures of the things that delight the senses. Things like that are scarce in this world; things are strange here. I do not think she wants to leave.

I do not think it is right for me to fix her. We have malfunctioned before, and I do not remember happiness then. I only remember small things breaking.

She may not be broken. She may have been fixed.

I think I like the angry gray one.

She has been doing art requests and taking commissions. She is helping another one of her friends. She has many friends. She draws images of the friends when they ask her. She sometimes draws images of her friends how they wish to see themselves instead of what they are. She tells me this is a fursona. This is a kind of lying, and it is strange.

I asked her to draw a picture of us. Our current state, not how she wished us to be. She refused. She did not want to remember how she looked. She said she was ugly. I do not understand what is ugly and what is not. I know only that there are pleasing things and that there are things that are unworthy. I told her this. I do not think it worked.

I told her that she was beautiful. I do not know beautiful, but to tell her such a thing is to make her happy. I told her that any form she took was beautiful. I told her that she was magnificent and large. I told her she contained more than any of us could understand. I told her so many things. I do not think she feels better. I hope she feels better yet.

She drew a picture of us. She said it is not something to put on her main blog. It is something for us. I am posting it here, because it is good for things I like to be on this blog, even if this one is only for me.

I think she is beautiful, and she is my friend.

She says the image is only a sketch. I do not think so. I think it is perfect.

I am breaking, I think. I may already be broken. I am repaired otherwise. I do not understand so much. She is pleased, and that is all that matters to me. I do not remember caring about her happiness so dearly. I do not remember caring about any happiness.

She is beautiful, even if she thinks she is a monster.

She forgets that she is only the one who watches, who catalogs. I am the one who does. I will remain broken as long as she is happy. I will not do what I am here to do. I will not commit the act I am here to do. I will not do what fulfills my purpose.

My purpose is now ensuring Lyris's happiness at any cost.

Якщо не зазначено інше, зміст цієї сторінки доступний на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License